Det begynner å ligne noe, jeg vet ikke om vi kan si at vi er i mål, eller jeg skal korrigere meg selv der før jeg fortsetter, klart at jeg vet at vi er langt fra i mål, men vi har mål i sikte. Så ja et lite hakk videre på veien til at man kan si at julen har kommet i hus.
Men det er jo ikke sånn at det er like motløst og håpløst som det var, nei tvert i mot, jeg er klar for at det er som det er og ja kanskje blir ikke julen 2025 helt etter planen og kanskje , ja og det er bare å innse det at det er sånn det blir denne julen. For det er ingen tvil om at julen 2025 vil bli en litt annerledes jul. Men jeg har bestemt meg for at det viktigste er at man kan se fremover og ikke bare dvele ved det som ikke lar seg gjøre. For tross alt så er det viktigste at vi har hverandre og er sammen. Og ja jeg lar meg prege av når jeg prater med mamma, for jeg hører jo ensomheten hennes i stemmen hennes, at sorgen er der, men jeg eller vi har jo spurt om hun vil komme hit men det vil hun ikke, så man kan kanskje si at det skyldes hennes selv, men det er ikke så lett når man ikke feirer jul, at man er i et bolig med julepynt og tre osv….. Det er komplisert rett og slett.
Vi har vært på kveldsmat hos noen veldig gode venner og vi har overlevert og mottatt gaver så det føles mer som om det er nå julen har startet. Nala har fått sin gave allerede for hun vet ikke om dette med jul selv om mange nok venter med å gi dyrene gavene til selve dagen. I morgen er det innspurt her hjemme og i morgen kveld når alt er klart kan roen inni meg senke seg. Jeg skal bake rundstykker i morgen kveld som vi skal ha til frokosten juleaften, for hos oss har vi for vane eller tradisjon å invitere barn og familie og venner til frokost på julaften men i år blir vi bare 4 til frokosten og på kvelden er det bare mannen min og meg som skal spise julemiddagen. Så det blir rart fordi det er blitt noen år siden det var sånn, men det skal bli bra det altså.
Har dere alt under kontroll? Håper det for det er jo det beste.
Jeg har jo et par dager prøvd å formulere et innlegg eller to her inne på bloggen men det ble ikke sånn så jeg får skjerpe meg rett og slett. Men nå… nå skal jeg finne frem en duk og så komme meg i dusjen og så sengetid, det er en travel dag i morgen. Snakkes









































